Da doa ma uns scho owe

Opus 262/ 1984

 

Kollege Willi Michl sang einmal: "Da doa ma uns ned owe, es wead scho wieda wean!"

Eine Sichtweise, die mir unter normalen Umständen aus dem Herzen spricht, denn Versinken in Selbstmitleid und die ganze Jammerei ist sowieso für die Katz. Doch Anfang der achtziger Jahre, als der kalte Krieg heiß zu werden drohte, denn unsere Freunde, die Amerikaner stellten uns gerade die "Pershing 2" ins Land, Atomraketen, die in acht Minuten Moskau erreichen konnten. Auch wenn unser Land mit Atomraketen bereits vollgestopft war, so war dies doch ein ganz neuer Grad von Bedrohung, denn alles übrige war Kurzstreckenschrott, der nur dazu taugte Mitteleuropa zu verbrennen. Es gab zwar haufenweise Langstreckenraketen, die auch Moskau erreichen konnten, doch die lagerten in Bunkern in den Staaten oder in U-Booten. Um auf einen Pershing 2- Angriff zu antworten, mußte in Moskau innerhalb von Minuten entschieden werden, man mußte sich vor einem Atomkrieg aus Versehen fürchten.

Und immer noch versuchten uns die Politiker einzureden, der Rüstungswahnsinn habe etwas mit unserem Schutz zu tun. Nun, ich weiß nicht ab Militär die Menschen jemals vor Gefahren beschützt hat, heute ist dies nicht der Fall. Unsere gegenwärtigen Bedrohungen- Umweltzerstörung, Arbeitslosigkeit, Hungertod und Verelendung in der 3. Welt usw. - lassen sich nicht mit Wasserstoffbomben bekämpfen, im Gegenteil, sie sind unsere größte Bedrohung, drohen sie doch mit der Vernichtung allen Lebens. Und da sollten wir uns "ned owe doa?"

 

Gengs Woidschteam haejft uns

koa Panza und koa Gweah,

und die Haffa Oabatslosn

brauchan zletzt a Militäa.

Bombn sand aa koa Medizin,

gegn Blei und Dioxin.

 

Unrecht, Gia und Dummheit

sand heit unsre Feind!

Gega die meaßma uns ristn,

waa die pack ma nua vereint.

Unrecht, Gia und Dummheit

sand heit unsre Feind!

 

Doch dagegn haejfand koi Pershing

und aa koi SS 20.

Doch dagegn haejfand koi Pershing

und aa koi SS 20.

 

Wos haejft a Blitzableita

dea an Blitz ins Haus eifiaht?

Wos haejft uns a Vergeltung,

wenn d Waejd dabei vogliaht?

Wos haejft uns a Freiheit,

wenn se nix mehr riaht?

 

Mia brauch ma koi Neutronenbombn

und aa koa giftigs Gas.

Dea vodammte Rüstungsterror

raubt uns jede Chance,

ea mocht uns blind und taub,

bereit zu Moad und Raub!

 

Mia benehma uns heit schlimma

ois wia dressiade Affn!

Mia brauch ma heit ois andre,

nur ja koi neie Waffn!

Doch es wiad owei gfeida

ja, wea ma denn nia gscheida?

 

Drum doa ma uns heit owe,

waa vo alloa weads woih ned wean.

Mia meaßma uns gemeinsam

gega den Wahnsinn wean!

Mia doan ma uns heit owe,

waa vo alloa weads woih ned wean!